امنیت فروشگاه با گیت فروشگاهی

امنیت فروشگاه با گیت فروشگاهی : با نصب گیت فروشگاهی در واقع شما امنیت فروشگاه تان را بدون نیاز به نیروی انسانی فراهم و به دست تکنولوژی می سپارید. این گیت ها با عملکرد منحصر و خاص خود از سرقت اجناس جلوگیری نموده و با سیستم اعلام سرقت فروشندگان را مطلع می سازد.

نحوه عملکرد گیت فروشگاهی

دزدگیر لباس و کالا یا همان گیت فروشگاهی با استفاده از ایجاد یک میدان مغناطیسی در میان آنتن های نصب شده جلوی درب فروشگاه و شناسایی تگ یا لیبل امنیتی در این میدان، با اعلام این شناسایی مانع از خروج تگ و کالای شما می گردد.

به درستی تگ مورد نیازتان را در دزدگیر فروشگاهی انتخاب کنید

درستی انتخاب تگ در گیت فروشگاهی یا همان دزدگیر فروشگاهی یکی از مهمترین عواملی است که شما را در امنیت بخشیدن به فروشگاه تان یاری می کند. هرچه سایز تگ انتخابی شما بزرگتر باشد، شناسایی آن در میدان مغناطیسی میان آنتن ها دقیق تر و سریعتر خواهد بود. به لحاظ فنی انتخاب تگ با سایز کوچک، اشتباهی بزرگ در تأمین امنیت اجناس شماست.

 گیت فروشگاهی

جای مناسب برای نصب آنتن های گیت فروشگاهی کجاست؟

با توجه به میدان الکترومغناطیسی ای که آنتن های نصب شده ایجاد می کنند، ممکن است امواج یا نویزهای محیطی دیگری در فروشگاه وجود داشته باشند که باعث ضعف در عملکرد گیت فروشگاهی شما شوند. بنابراین بهترین محل برای نصب آنتن ها مکانی به دور از نویزهای محیطی می باشد.

  گیت فروشگاهی

گیت فروشگاهی را با چه نام های دیگری بشناسیم؟

امروزه گیت های فروشگاهی در زبان محاوره مردم با نام های دیگری شناخته و بیان می شوند. “گیت دزدگیر، دزدگیر لباس ، دزدگیر پوشاک، گیت ضد سرقت، دزدگیر طلا و جواهر، دزدگیر لوازم آرایشی و بهداشتی” از همین قبیل نام ها هستند.

گیت فروشگاهی EM

گیت فروشگاهی EM با بهره بری از فرکانسی نزدیک به 3 کیلو هرتز کار می کند که مهمترین خصیصه یا به عبارتی نقطه قوت آن در شناسائی اجناس فلزی یا شبه فلز است و در فروشگاه های طلافروشی و ساعت فروشی بیشتر مورد نصب قرار می گیرد. همچنین استفاده از لیبل های این سیستم با سایز بسیار کوچکی که دارند شما را برای محافظت از کوچکترین اجناس هم کمک می کند. ضمنا این لیبل ها امکان فعال و غیرفعال شدن نیز دارند و این یعنی شما نیاز کمتری به خرید لیبل های EM پیدا میکنید.
تگ های EM به علت استفاده از مدارات پیچیده ، دارای قیمت بالاتری نسبت به تگ سایر سیستم ها بوده و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری این نوع گیت نیز بالاتر خواهد بود.

گیت فروشگاهی AM

این گیت فروشگاهی که بر اساس امواج آکوستو مغناطیس ساخته و استفاده می شود توانائی بسیار بالائی در محافظت از اجناس فروشگاه دارد. این سیستم با ایجاد دامنه وسیعی از فرکانس 58 کیلوهرتز در اطراف خود، با سرعت و دقت بی نظیری لیبل و تگ های امنیتی AM را شکار نموده و آلارم سرقت می دهد. این گیت ها ی فروشگاهی در برابر فلز و شبه فلز عملکرد بهتری نسبت به گیت فروشگاهیRF دارند اما نمی توان گفت که به خوبی سیستم هایAM بر روی فلزات کارآمد هستند. بیشترین میزان نصب این گیت را فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی، بدلیجات و عطر و ادکلن و طلافروشی  به خود اختصاص می دهند.

  معرفی گیت دزدگیر فروشگاهی آر اف - در دو نوع تک برد و چند بردRF

گیت فروشگاهی RF

در این سیستم از امواج رادیو فرکانس استفاده شده و در بازه فرکانس کاری 2 تا 10.2 مگاهرتز فعال هستند که فرکانس 8.2 متداولترین آنها می باشد. با توجه به عملکرد موج رادیوئی این گیت فروشگاهی ، باید انتظار پائین تری در نحوه شناسائی تگ از آن داشت. بنابراین در گیت فروشگاهی RF شناسائی تگ یا لیبل امنیتی بر روی فلزات و شبه فلزات به حداقل می رسد. گیت های فروشگاهی RF را به شکل گسترده ای می توان در سطح شهر و در بسیاری از فروشگاه های پوشاک و هایپر مارکت ها و کتابفروشی ها مشاهده کرد.

اقلام مصرفی و جانبی گیت فروشگاهی چیست؟

تگ، لیبل امنیتی، مگنت (جداکننده تگ)، خنثی کننده (غیرفعال ساز لیبل) و لنیارد (بند کیف و کفش) اقلام جانبی گیت فروشگاهی هستند که در فرکانس های مختلف موجود می باشند. این اقلام در انواع سیستم های (EM) ، (AM) و (RF) منحصر به همان سیستم بوده و در فرکانس کاری همان گیت کارآیی دارند. برای مثال تعدادی از این اقلام را برایتان شرح داده و معرفی می کنیم.

تگ گلفی در گیت فروشگاهی

تگ گلفی

این نوع تگ یکی از محبوبترین و متداولترین تگ های بازار بوده که مورد توجه صنف پوشاک بانوان و آقایان قرار گرفته است. تگ گلفی معمولا 6.4 سانتی متری بوده اما گاهاً در سایز های بزرگتر و کوچکتر نیز وجود دارد.

تگ صدفی (شل) در گیت فروشگاهی

این تگ نیز به علت سایز متوسط و وزن کمی که دارد جز تگ های محبوب و متداول به شمار می رود و معمولا برای لباس های ظریف از آن استفاده می شود.

تگ پنسیل (مدادی) در گیت فروشگاهی

تگ پنسیل تگ تازه وارد بازار است. تازه واردی که قدرت و دقت بالائی دارد و بسیار پر کاربرد می باشد. این تگ مانند مداد باریک و سبک بوده و به همین دلیل بر روی کیف و کفش و اجناس کوچک این چنینی مورد استفاده قرار می گیرد.

  استفاده از گیت فروشگاهی و دزدگیر فروشگاهی برای کتابفروشی ها

تگ گریف (X40 ، X50) در گیت فروشگاهی

شکل ظاهری متفاوت این تگ و قدرت و دقت بسیار بالائی که دارد دلیل محبوبیت آن است. از این تگ فقط در نوع RF سیستم های گیت فروشگاهی یافت می شود و در فرکانس 8.2 متداولتر است.

تگ عینک در گیت فروشگاهی

همانطور که از نامش پیداست مورد استفاده در فروشگاه های عینک فروشی قرار می گیرد، به این صورت که به دسته عینک قفل شده و به راحتی نیز با مگنت مخصوص خودش جدا می شود. این تگ تنها در نوع RF و AM سیستم های گیت فروشگاهی تولید و مصرف می شود.

تگ پاندا در گیت فروشگاهی

تگ پاندا بیشترین کاربرد و محبوبیت خودش را به فروشگاه های پوشاک کودک و نوزاد اختصاص داده و متداولا در فروشگاه های سیسمونی استفاده می گردد. این نوع تگ به علت سایز کوچکتری که نسبت به سایر تگ ها دارد از عملکرد ضعیفتری نسبت به آنها نیز برخوردار است.

لیبل امنیتی RF گیت فروشگاهی

لیبل های امنیتی، برچسب هایی هستند که بر روی اجناس خاصی چسبانده می شوند و دارای اشکال و سایزهای گوناگون هستند. سایز های (3*3 – 4*4 – 5*5 ) و مدل های (سفید و بارکدی) از اشکال مختلف این لیبل هاست. این مدل لیبل فقط در نوع RF گیت فروشگاهی یافت و مصرف می شود.

لیبل امنیتی AM گیت فروشگاهی

این نوع لیبل نیز مانند لیبل RF بر روی اجناس خاص چسبانده می شوند اما این لیبل به علت سایز بسیار کوچک و متفاوتی که دارد در فروشگاه هایی که اقلام ریز دارند مانند لوازم آرایشی بهداشتی(رژ لب، ریمل، مداد) و داروخانه ها استفاده می شوند. لیبل AM فقط در گیت AM کاربرد دارد.

مگنت (جداکننده تگ) گیت فروشگاهی

مگنت در واقع آهنربایی پر قدرت و با گاوس (واحد توان مغناطیسی آهنربا) بالاست که باعث باز شدن قفل داخل تگ و رها شدن سوزن تگ از درون این قفل می شود. وقتی که میخواهید تگ را از لباس یا هر کالایی جدا کنید می بایست تگ را روی مگنت قرار داده و دو لبه آن را از هم جدا کنید.

خنثی کننده لیبل (  DEACTIVATOR ) گیت فروشگاهی

خنثی کننده دستگاهی متشکل از یک منبع تغذیه (اسیلاتور) و یک پد مغناطیسی می باشد که وقتی لیبل را روی پد قرار دهیم لیبل را غیر فعال نموده و به اصطلاح لیبل را می سوزاند. این امر باعث می شود بدون هیچگونه آلارمی لیبل خنثی شده از میان آنتن ها عبور و از فروشگاه خارج شود. خنثی کننده لیبل در هر سه نوع AM ، EM  ، RF یافت و مصرف می شود.

شرکت کوشا الکترونیک اکباتان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *